BONUS pre žiakov!
![]() |
![]() |
![]() |
Napísal volc |
Národný projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakovNárodný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“ nadväzuje na predchádzajúci národný projekt „Škola otvorená všetkým“, ktorého cieľom bolo podporou inkluzívneho vzdelávania a skvalitnením profesijných kompetencií PZ a OZ zabezpečiť rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov. Národný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“ zabezpečuje implementáciu princípov inkluzívneho vzdelávania v materských, základných a stredných školách prostredníctvom podpory pedagogických asistentov, asistentov pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a členov inkluzívneho tímu (školský psychológ, špeciálny pedagóg a sociálny pedagóg) na školách.
Z dôvodu synergii a zabezpečenia kontinuity nový národný projekt podporil asistentov a členov inkluzívnych tímov na školách, ktorí boli zapojení do už spomínaného predchádzajúceho národného projektu „Škola otvorená všetkým“. Projekt súčasne umožnil zapojenie aj ďalších materských, základných i stredných škôl, nevnímajúc štátne, cirkevné a súkromné školy z celého Slovenska, vrátane Bratislavského samosprávneho kraja.
Všeobecné informácie o projekte
Zdroj: web projektu
Od 1.septembra 2020 v našej škole začal pôsobiť prostredníctvom NP „Pomáhajúce profesie v edukácií detí a žiakov“ inkluzívny tím.
S pojmom „Pomáhajúcej profesie“ sa spája pojem sociálna inklúzia. Súvisí so sociálnym- spoločenským významom, spoločenskosťou, spoločenským úsilím o zlepšenie alebo zmenu ľudskej spoločnosti, ako aj vzťahu jedinca ku spoločnosti, jeho hmotného zabezpečenia, sklon alebo potreba jednotlivca sa združovať. Prijímať spoločenské normy, normy správania, prenos hodnôt
Národný projekt je podpora pedagogických asistentov/asistentov učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a inkluzívnych tímov v školách. Princípom inkluzívneho vzdelávania je podanie pomoci, podpory a intervencie všetkým žiakom školy, rodičom a tým, ktorí o ňu požiadajú, či z pedagogického hľadiská pri riešení vzdelávacích problémov, výchovných problémoch v škole alebo v rodine alebo psychických problémoch. Škola prijala dve pedagogické asistentky a za inkluzívny tím školskú špeciálnu pedagogičku a sociálnu pedagogičku. V aktuálnej situácií, v ktorej sa školy nachádzajú v dôsledku dopadov pandémie je významnou súčasťou opatrení na opätovný návrat do štandardného vzdelávacieho režimu. V škole sa už zapraxovali a sa zaoberá aj riešením problematiky integrácie t. j. podporou prístupu ku kvalitnému stredoškolskému vzdelávaniu vrátane formálnych, neformálnych a bežných spôsobov vzdelávania za účelom opätovného začlenenia do vzdelávania „Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.“ Dôležité odkazy
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.“ |
Posledná zmena na Utorok, 05 Január 2021 21:59 |